Celem zajęć jest zaprezentowanie studentom obiektowego języka programowania
jakim jest Java. Jest to język prosty, precyzyjnie zdefiniowany, wyposażony w
obszerny i dobrze udokumentowany zestaw bibliotek. Najważniejsze pakiety są
omawiane na wykładzie. Ten nowoczesny język programowania znajduje także
zastosowanie w technologii WWW na strona internetowych, pozwala na łatwe
tworzenie interfejsow graficznych, wspomaga programowanie wielowątkowe.
Istnieją technologie wspierające programowanie sieciowe, bazodanowe, itp.
**Program:**
1. podstawowe kostrukcje językowe w javie (pierwotnwe typy danych, literały, deklaracje zmiennych, tablice, operatory i wyrażenia, przepływ sterowania);
2. klasy i obiekty;
3. dziedziczenie, polimorfizm (funkcje wirtualne);
4. klasy abstrakcyjne, interfejsy;
5. wyjątki i asercje;
6. interfejs graficzny Swing z elementami AWT;
7. strumienie i operacje na plikach;
8. kolekcje standardowe;
9. programowanie wspołbieżne, wielowątkowość;
10. refleksja i adnotacje;
11. wyliczenia;
12. programowanie generyczne.
Na pracowni realizowany jest szereg prostych programow. Zadania na pracownie
są zsynchronizowane z tematami omawianymi na wykładzie.
**Wymagania:** znajomość języka C/C++, programowanie obiektowe, podstawy
algorytmiki.