W ramach wykładu prezentowane są problemy reprezentacji
obiektow 3D oraz ich transformacji w jednorodnym
układzie wspołrzędnych, sposoby ustalania widoczności,
obliczania oświetlenia, śledzenia promieni, teksturowania itd.
Pracownia obejmuje naukę programowania grafiki 3D
przy użyciu biblioteki OpenGL/GLSL.
Algebra
Algorytmy i struktury danych
Analiza numeryczna
Umiejętność programowania w C lub C++
#Wstęp: historia, sprzęt, biblioteki
#Przekształcenia 2D i 3D, OpenGL, GLSL
#Modele wirtualnej kamery i obiektow 3D
#Algorytmy ustalania widoczności
#Modelowanie odbicia światła i oświetlenia
#Rasteryzacja, antialiasing i inne algorytmy 2D
#Światło i modele koloru
#Śledzenie promieni i teksturowanie
J.D. Foley, A. van Damm, S.K. Feiner, J.F. Hughes, Wprowadzenie do Grafiki Komputerowej, WNT 1995.
P. Shirley, Fundamentals of Computer Graphics, AK Peters 2002.
M. Jankowski, Elementy grafiki komputerowej, WNT 1990.
A. Watt, 3D Computer Graphics, Addison-Wesley 1993.