Kurs programowania gier w silniku Unity3D zima 2017/18

Język wykładowy Polski
Opiekun Łukasz Piwowar
Liczba godzin 30 (wyk.) 30 (prac.)
Rodzaj K2 - kurs zaawansowany
ECTS 5
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie

Opis przedmiotu:

Program kursu będzie obejmować tworzenie gier w silniku Unity3D. Rozpocznie się kilkoma wykładami dotyczącymi podstaw silnika. Kolejne wykłady omówią m.in.: \- tworzenie skryptów c#, i łączenie ich z głównym silnikiem (GameObject, Component, MonoBehaviour, zmienne publiczne edytowalne), \- prefaby, instancjonowanie, update/fixupdate/start, wyszukiwanie komponentów z kodu \- system kontroli wersji GIT (krótki ogólny kurs) \- modelowanie, teksturowanie, import i export assetów \- fizyka (soft, rigid body), systemy cząsteczek \- animacje, maszyna stanów, animacja menu, animacja ludzi \- oświetlenie, bakowanie lightmap, daylight, artifical light \- shadery \- testowanie (w tym testy automatyczne), TDD (test driven development) \- materiały (w tym Physically Based Shading materials) \- rodzaje renderingu (forward, deferred) \- efekty post process (np. bloom, color grading) \- pisanie rozszerzen do edytora \- dobre i złe praktyki w budowaniu interfejsów użytkownika (także w VR) \- efekty: screen space ambient occlusion i screen space reflections \- standard assety Kurs jest od podstaw, co oznacza, że nie wymaga wcześniejszej znajomości c# ani programu do modelowania 3d. Zaliczenie składa się z punktacji za rozwiązania list zadań (każda lista to gra lub jej fragment do wykonania), oraz prezentacji finalnego projektu (gry zaprojektowanej i napisanej przez studenta). Przykłady projektów które mogą pojawić się na pracowni: \- Arkanoid \- Asteroids \- Tetris \- Snake \- Własny finalny projekt mini gry Pracownia będzie prowadzona jako "warsztaty - hands on", na których powtórzymy rzeczy z wykładu, ćwicząc je w praktyce. Listy zadań w zależności od złożoności będą do zrealizowania od tygodnia do czterech tygodni (na większości list będzie można wybrać jedną z dwóch gier do realizacji).

Wykłady

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Łukasz Piwowar
pn 12:00-14:00 (s. 141) 300 33 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.

Pracownie

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Łukasz Piwowar
wt 08:00-10:00 (s. 108) 18 14 0
Łukasz Piwowar
pn 14:00-16:00 (s. 108) 18 18 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.


Konsultacje prowadzących:


Imię i nazwisko Pokój Konsultacje
Łukasz Piwowar 337 poniedziałek 16:15-18:00, pokój 337 (proszę o emaila)