Projekt: Ray Tracing lato 2017/18

Język wykładowy Polski
Opiekun Andrzej Łukaszewski
Liczba godzin 10 (wyk.) 30 (prac.)
Rodzaj Projekt
ECTS 4
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie
Tagi NG (metody numeryczne i grafika komputerowa)
Grupy efektów kształcenia Programowanie i projektowanie obiektowe

Opis przedmiotu:

Celem projektu jest nabycie umiejętności implementacji efektywnych struktur przyspieszających ray tracing. W ramach przedmiotu po omówieniu metod przyspieszania przedstawię podstawy fizyczne transportu światła, które pozwolą na wyprowadzenie poprawnego algorytmu obliczającego oświetlenie (path tracer). W ramach projektu każdy napisze od podstaw własny ray tracer (dokładniej path tracer). **Program:** * Metoda śledzenia promieni i algorytmy przyspieszające * Przegląd struktur przyspieszających i heurystyki dla ich konstrukcji * Podstawy fizyczne transportu światła * Metody Monte Carlo i path tracing **Wymagania:** wiedza z podstaw grafiki komputerowej, podstawy rachunku prawdopodobieństwa i analizy matematycznej, umiejętność biegłego programowania w C/C++

Pracownie

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Andrzej Łukaszewski
cz 12:00-14:00 (s. 110, 139) 300 3 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.


Konsultacje prowadzących:


Imię i nazwisko Pokój Konsultacje
Andrzej Łukaszewski 337 środa 15-16, poniedziałek po 18, proszę wcześniej powiadomić mailem, w innych terminach czy też zdalnie po uzgodnieniu