**Cel zajęć. **Przedmiot jest poświęcony **wszechstronnemu** przeglądowi
zagadnień związanych z interakcją na styku człowiek-komputer (ang. _Human-
Computer Interaction_ ) oraz projektowaniem rzeczy użytecznych i ładnych (ang.
_design_ ). Celem zajęć jest poznanie zasad rządzacych procesem projektowania,
oceny i realizacji interaktywnych interfejscow systemow komputerowych
spełniających postulaty użyteczności (ang. _usability_ ). Na ćwiczeniach
studenci omawiają tematy przedstawiane na wykładzie i wskazane w literaturze,
prezentują i utrwalają samodzielnie zdobytą wiedzę. W ramach pracowni
studenci projektują i wykonują w zespołach dwu-, trzy- lub czteroosobowych
interfejs wybranej przez siebie aplikacji lub witryny sieciowej, działając
etapowo, zgodnie z zasadami sztuki w tej dziedzinie.
**Wymagania.** Pożądana jest elementarna znajomość języka HTML, języka do
tworzenia interaktywnych stron WWW, systemu programowania, w ktorym można
tworzyć aplikacje okienkowe, a także wprawne operowanie ktorymś z systemow
konstruowania makiet interfejsow i podstawowa wiedza o cyklu wytwarzania
oprogramowania.
W razie potrzeby uprasza się o powiadomienie listelem (pocztą elektroniczą, e-mailem). Odpowiedź na listel jest wysyłana zazwyczaj w ciągu tygodnia od daty jego nadejścia. zpl