Podstawy grafiki komputerowej zima 2015/16

Język wykładowy Polski
Opiekun Andrzej Łukaszewski
Liczba godzin 30 (wyk.) 30 (prac.)
Rodzaj Informatyczny inż.
ECTS 6
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Tak

Opis przedmiotu:

Na wykładzie wprowa ****dzone jest teoria i podstawowe metody, kt ore umożliwiają efektywne programowanie grafiki z użyciem kart graficznych. Wykład nie jest jednak kursem biblioteki OpenGL. Na pracowni uczymy się programować w nowym OpenGL (wymagana wersja 3.3 lub nowsza, co najmniej 2.1). Przykładowe zagadnienia to: * Przekształcenia w jednorodnym układzie wspołrzędnych * Reprezentacje rotacji * Modelowanie wirtualnej kamery i obiektow 3D * Widoczność: algorytm z-bufora, śledzenie promieni i inne * Modelowanie i obliczanie oświetlenia * Rasteryzacja i antialiasing * Modele koloru, teksturowanie **Program:** **Wymagania:** Algebra, Algorytmy i struktury danych, Analiza numeryczna, umiejętność programowania w C/++

Wykłady

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Andrzej Łukaszewski
pn 14:15-16:00 (s. 119) 100 47 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.

Pracownie

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Andrzej Łukaszewski
cz 14:15-16:00 (s. 7) 15 5 0
Andrzej Łukaszewski
cz 10:15-12:00 (s. 110) 15 9 0
Marek Szykuła
wt 12:15-14:00 (s. 108) 10 15 0
Marek Szykuła
śr 14:15-16:00 (s. 107) 15 16 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.


Konsultacje prowadzących:


Imię i nazwisko Pokój Konsultacje
Andrzej Łukaszewski 337 środa 15-16, poniedziałek po 18, proszę wcześniej powiadomić mailem, w innych terminach czy też zdalnie po uzgodnieniu
Marek Szykuła 312 E-mail, Discord lub Teams.