Artificial Intelligence <3 Games: Procedural Content Generation zima 2025/26

Język wykładowy Angielski
Opiekun Jakub Kowalski
Liczba godzin 30 (wyk.) 30 (prac.)
Rodzaj I2.Z - zastosowania inf.
ECTS 6
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Tak
Tagi AZ (algorytmika i złożoność obliczeniowa) PD (przetwarzanie danych) AI-PRAK (AI (II st.) praktyczne aspekty sztucznej inteligencji)

Opis przedmiotu:

In this lecture, belonging of course to the _AI4Games series_, we will mostly focus on the topic of Procedural Content Generation (PCG). PCG is defined as the automatic creation of game content using algorithms. Although nearly every aspect of games can be procedurally generated, the most common use cases are for maps, levels, items, and art assets. PCG is especially important for games that aim for replayability and/or indie games with limited budgets. There are even entire genres built around PCG, for example, dungeon crawlers or loot shooters. I plan to cover most of the standard PCG approaches described in the research literature, probably focusing more on the search-based ones. Also, I would like to make a little dive into real video game examples, e.g., the Civilization series, etc. (no hard promises on particular titles yet). The lab exercises will mostly not be my standard "make a CodinGame AI implementation", and they will be more diverse. This may cause additional issues and chaos, but I think I will manage something reasonable. Also, this lecture is not meant to be hardcore.

Wykłady

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Jakub Kowalski
pn 12:00-14:00 (s. 105) 40 30 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.

Pracownie

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Jakub Kowalski
pn 14:00-16:00 (s. 109) 15 16 4
Marek Szykuła
pt 10:00-12:00 (s. 7) 15 14 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.


Konsultacje prowadzących:


Imię i nazwisko Pokój Konsultacje
Marek Szykuła 312 E-mail (msz@cs.uni.wroc.pl) lub Discord (themsz).
Jakub Kowalski 324 E-mail (jko@cs.uni.wroc.pl) lub Discord (acatai).