Artificial Intelligence for Games: A Bit of Classics zima 2023/24

Język wykładowy Angielski
Opiekun Jakub Kowalski
Liczba godzin 30 (wyk.) 30 (prac.)
Rodzaj I2.Z - zastosowania inf.
ECTS 6
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Tak

Opis przedmiotu:

In this lecture, we will cover what was totally lacking in the last editions of AI4Games: Minimax-based family of algorithms. We will go back to the 80s to discuss enhancements that are still state-of-the-art and variants of classic algorithms like PNS or B*, yet also discuss Minimax conjunctions with Neural Networks (e.g. UBFM). Additionally, in the context of "practical" (or rather "competitive") game AI, we will spend some lectures on proper optimization techniques. The lab exercises will mainly require implementing various agents aimed at solving small-to-medium-sized problems. Finally, group projects will be an opportunity to develop something bigger. I will try not to put ~~any~~ too much MCTS-related things this time. Course subject is inspired by "Intelligent Search & Games" course by prof. Mark Winands, Maastricht University. Warning: the course is meant to be hardcore. If you will survive until the end, you will pass.

Wykłady

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Jakub Kowalski
śr 16:00-18:00 (s. 105) 40 20 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.

Pracownie

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Marek Szykuła
śr 10:00-12:00 (s. 108) 15 8 0
Jakub Kowalski
śr 18:00-20:00 (s. 137) 15 12 2

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.


Konsultacje prowadzących:


Imię i nazwisko Pokój Konsultacje
Marek Szykuła 312 E-mail, Discord lub Teams.
Jakub Kowalski 324 Konsultacje zdalne. Najlepiej kontakt przez Discord.