Dataflow programming (DFP) jest paradygmatem programowania, w ktorym program
ma postać grafu skierowanego modelującego przepływ danych pomiędzy
niezależnymi operacjami w węzłach. Ważnym założeniem tego paradygmatu jest
brak ogolnego stanu - węzły reagują na przychodzące wejście niezależnie od
reszty systemu.
Głowne zastosowania dataflow programming, to:
\- programowanie rozproszone (węzły w tym przypadku, to zwykle oddzielne
serwery),
\- modelowanie systemow elektronicznych (LabView, G) i programowanie układow
FPGA (VHDL, Verilog),
-programowanie audio i video.
W ramach zajęć poza podstawami teoretycznymi DFP i tworzeniu systemow DFP,
zapoznamy się także z dedykowanymi językami i programami wykorzystujacymi DFP,
w tym:
\- Max/MSP i pd - języki graficzne wykorzystywane głownie do programowania
audio i instalacji interaktywnych (mają też podsystemy video),
\- TouchDesigner - najbardziej zaawansowany obecnie język do tworzenia
interaktywnych wizualizacji,
\- Nuke - program do kompozitingu video (oparty na node'ach),
\- Houdini - proceduralna grafika 3D (wykorzystywany do filmow),
\- opcjonalnie omowione zostaną VVV, chucK i LayerCake.
Uczestnicy zajęć będą mieli okazje skorzystać ze sprzętu wykorzystywanego w
zastosowaniach audiowizualnych, takiego jak Kinect, Leap Motion, kontrolery
MIDI, mikrofony kontaktowe, interfejsy audio, instalacje wielogłośnikowe
(dźwięk przestrzenny), projekcje wieloekranowe i oświetlenie DMX.
Projekty zaliczeniowe będą miały zastosowania praktyczne i będą konsultowane z
przedstawicielami środowisk muzycznych, audiowizualnych i filmowych.
Zajęcia będą odbywać się w Centrum Technologii Audiowizualnych.
**Termin zajęć ustalono na czwartki.**