Digitizing the real world lato 2015/16

Język wykładowy Angielski
Opiekun Francho Melendez
Liczba godzin 30 (wyk.)
Rodzaj I2.Z - zastosowania inf.
ECTS 6
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie
Tagi NG (metody numeryczne i grafika komputerowa)

Opis przedmiotu:

Capturing realistic 3D models of real objects, and humans is of great interest for many disciplines and industries including video-games, film, architecture, marketing, and art. This course will present different methods, hardware, and algorithms for digitizing geometry, material properties, motion, and lighting, as well as different ways to represent, edit, and reproduce these inside the computer. The course will combine the fundamentals of different aspects of digitizing reality with the presentation of industrial standards and state-of-the-art research. * 3D Scanning, Structure from Motion, Photometric Stereo, Shape from Shading. * Reflectance Capture, and Texture mosaicking. * Lighting Capture HDR Imaging * Motion Capture **References and interesting sites:** <http://medusa.disneyresearch.com/> <http://www.gris.informatik.tu-darmstadt.de/projects/multiview-environment/> <http://www.pauldebevec.com/> <http://research.microsoft.com/en-us/projects/surfacerecon/> <http://www.robots.ox.ac.uk/~vgg/hzbook/> **Requirements** C/C++. Basic Algebra. Computer Graphics and Image Processing will be useful. **Note** Whether there will be exam or not is still to be decided.

Wykłady

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Francho Melendez
pn 16:00-18:00 (s. 140) 300 12 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.

Ćwiczenio-pracownie

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Francho Melendez
cz 12:00-14:00 (s. 5, 7) 18 10 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.


Konsultacje prowadzących:


Imię i nazwisko Pokój Konsultacje
Francho Melendez 338 Czwartek 16:00 - 18:00.