Na ćwiczenia składa się: przyrostowe realizowanie niewielkiej aplikacji; przygotowanie do realizacji na pracowni 2 iteracji cyklu tworzenia oprogramowania, wprowadzenie (praktyczne) do extreme programming (XP) oraz referowanie zagadnień szczegołowych. Ponadto realizowany jest projekt - temat projektu może być "własny: ale można realizować projekty, ktorych temat proponują firmy w czasie jednego z wykladow.
Zaliczony 4. semestr studiow
Znajomość co najmniej jednego języka OO
# Tworzenie oprogramowania - wprowadzenie
# Extreme Programming
# Tworzenie oprogramowania sterowane testami
# Tworzenie oprogramowania sterowane odpowiedzialnościami
# Praca zespołowa
# GRASP - wzorce przypisywania odpowiedzialności
# Architektura systemu
# Wzorce projektowe i wzorce architektury
# Refaktoryzacja do wzorcow projektowych
# Komponenty
D. Astels, G. Miller, M. Novak, eXtreme Programming. Teoria i praktyka prowadzenia projektow programistycznych, Helion, 2002.
E. J. Braude, Software Design: From Programming to Architecture, John Wiley & Sons, 2004.
A. Cockburn, Jak pisać efektywne przypadki użycia, WNT, 2004.
T. DeMarco, T. Lister, Czynnik ludzki, WNT, 2002.
M. Flower, Kendall Scott, UML w kropelce, LTP, 2002.
E. Freeman, Head first Design Patterns, O'Reilly 2005.
I. Graham, A. O'Callaghan, A. Wills, Metody obiektowe w teorii i w praktyce, WNT 2004.
A. Hunt, D. Thomas, Pragmatyczny programista, WNT, 2002.
A. Hunt, D. Thomas, Pragmatic Unit Testing, The Pragmatic Bookshelf, 2003.
J. Kerievsky, refaktoryzacja do wzorcow projektowych, Helion, 2005.
C. Larman, Appying UML and Patterns, Prentice Hall PTR, 2005.
T. C. Lethbridge, R. Laganiere, Object-Oriented Software Engineering, Mc Graw Hill, 2001.
A. Shalloway, J.R. Trott, Projektowanie zorientoane obiektowo. Wzorce projektowe, Helion, wyd. 2, 2005.
C. Szyperski, Component Software, 2. edition, Addison-wesley, 2002.
R. Wirfs-Brock, A. McKean, Projektowanie obiektowe. Role, odpowiedzialność, wspołpraca, Helion, 2006.