Komunikacja w biznesie
zima 2012/13
Punkty ECTS | 2 |
---|---|
Prowadzący | Nieznany Prowadzący |
Rodzaj | Inne |
Egzamin | Nie |
Opis przedmiotu:
Uwaga: zajęcia rozpoczną się 16 października o godz. 17:30 Ze względu na rozpoczęcie zajęć w drugiej połowie października oraz specyficzny kalendarz Uczelni (13.11. odbywają się zajęcia czwartkowe, przerwa świąteczna, czas trwania semestru zimowego) zajęcia Komunikacja w biznesie nie mają możliwości realizacji założonego programu w sugerowanej ilości spotkań. W związku z tym firma Tieto chciałaby zaproponować studentom przedłużenie każdego spotkania z 90min do 135min. Zajęcia odbywałyby się więc w cyklu tygodniowym, we wtorki, w godzinach 17:30-19:45 (60min.zajęć-15 min. przerwy-60min. zajęć).
Celem zajęć jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie studenta do pracy w firmie komercyjnej. W ramach kursu uczestnicy będą mieli możliwość doskonalenia tzw. umiejętności miękkich, tj. m.in. zasad prawidłowego konstruowania pytań, aktywnego słuchania, udzielania informacji zwrotnej, technik autoprezentacji czy asertywności. Kurs obejmuje podstawowe sytuacje z życia zawodowego: od rozmowy kwalifikacyjnej, poprzez spotkania biznesowe, pracę w zespole, po budowanie swojego wizerunku jako pracownika. Adresatami kursu są studenci planujący rozpoczęcie pracy zawodowej w komercyjnej firmie.
Szkic programu zajęć
- Rozmowa kwalifikacyjna: Jak należy przygotować aplikację o pracę? Jak się przygotować do spotkania? Przebieg rozmowy kwalifikacyjnej- czego należy się spodziewać i jak efektywnie prezentować swoje mocne strony?
- Praca w zespole. Zasady pracy zespołowej (m.in.budowanie relacji z innymi, radzenie sobie ze stresem, orientacja na działanie, motywowanie siebie, współpraca w zespole, asertywność, empatia, zarządzanie sobą w czasie , feedback).
- Wystąpienia publiczne. Mowa ciała. Autoprezentacja. Jak przygotować wystąpienie publiczne i jak przygotować siebie do wystąpienia? Wystąpienia przed dużą i małą publicznością.
- Kreowanie własnego wizerunku. Rozmowa ewaluacyjna. Umiejętność przyjmowania krytyki i pochwał. Konstruktywne wyrażanie własnych opinii.
- Komunikacja z klientem. Autoprezentacja. Efektywna korespondencja. Skuteczna rozmowa telefoniczna. Różnice kulturowe. Jak sobie radzić z „trudnym” klientem?
Ćwiczenia
Prowadzący | Termin zajęć | Limit | Zapisani | Kolejka | |
---|---|---|---|---|---|
Tieto | 2 + 18 | 3 + 13 | 0 |
UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.
Konsultacje prowadzących:
Imię i nazwisko | Pokój | Konsultacje |
Tieto |
Przedmiot współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
