**Uwaga: zajęcia rozpoczną się 16 października o godz. 17:30** Ze względu na
rozpoczęcie zajęć w drugiej połowie października oraz specyficzny kalendarz
Uczelni (13.11. odbywają się zajęcia czwartkowe, przerwa świąteczna, czas
trwania semestru zimowego) zajęcia Komunikacja w biznesie nie mają możliwości
realizacji założonego programu w sugerowanej ilości spotkań. W związku z tym
firma Tieto chciałaby zaproponować studentom przedłużenie każdego spotkania z
90min do 135min. Zajęcia odbywałyby się więc w cyklu tygodniowym, we wtorki, w
godzinach 17:30-19:45 (60min.zajęć-15 min. przerwy-60min. zajęć).
Celem zajęć jest teoretyczne i praktyczne przygotowanie studenta do pracy w
firmie komercyjnej. W ramach kursu uczestnicy będą mieli możliwość
doskonalenia tzw. umiejętności miękkich, tj. m.in. zasad prawidłowego
konstruowania pytań, aktywnego słuchania, udzielania informacji zwrotnej,
technik autoprezentacji czy asertywności. Kurs obejmuje podstawowe sytuacje z
życia zawodowego: od rozmowy kwalifikacyjnej, poprzez spotkania biznesowe,
pracę w zespole, po budowanie swojego wizerunku jako pracownika. Adresatami
kursu są studenci planujący rozpoczęcie pracy zawodowej w komercyjnej firmie.
### Szkic programu zajęć
1. Rozmowa kwalifikacyjna: Jak należy przygotować aplikację o pracę? Jak się przygotować do spotkania? Przebieg rozmowy kwalifikacyjnej- czego należy się spodziewać i jak efektywnie prezentować swoje mocne strony?
2. Praca w zespole. Zasady pracy zespołowej (m.in.budowanie relacji z innymi, radzenie sobie ze stresem, orientacja na działanie, motywowanie siebie, współpraca w zespole, asertywność, empatia, zarządzanie sobą w czasie , feedback).
3. Wystąpienia publiczne. Mowa ciała. Autoprezentacja. Jak przygotować wystąpienie publiczne i jak przygotować siebie do wystąpienia? Wystąpienia przed dużą i małą publicznością.
4. Kreowanie własnego wizerunku. Rozmowa ewaluacyjna. Umiejętność przyjmowania krytyki i pochwał. Konstruktywne wyrażanie własnych opinii.
5. Komunikacja z klientem. Autoprezentacja. Efektywna korespondencja. Skuteczna rozmowa telefoniczna. Różnice kulturowe. Jak sobie radzić z „trudnym” klientem?