Kurs obejmuje wszystko związane z [Blenderem](http://www.blender.org/):
modelowanie, renderowanie, tworzenie animacji 3D, gier.
Podstawą zaliczenia kursu jest wykonanie 4 projektów:
1. Wierne wymodelowanie rzeczywistej sceny (wybranego przedmiotu, miejsca itp.) i możliwie realistyczny rendering
2. Animacja używająca systemu kości i fizyki
3. Projektem do wyboru może być zaimplementowanie użytecznego skryptu w Pythonie (np. wykonującego jakąś ciekawą operację, być może ulepszającego któryś z pozostałych projektów)
4. Projektem do wyboru może być gra używająca game engine Blendera
### Program (program)
1. Interfejs Blendera (okna, nawigacja 3D, tryby, transformacje, sceny)
2. Modelowanie (narzędzia edycyjne, modyfikatory, wygładzanie)
3. Modelowanie za pomocą krzywych i powierzchni parametrycznych (Bezier, NURBS)
4. Materiały
5. Oświetlenie
6. Tekstury (kanały tekstur, tekstury UV)
7. Węzły (nodes) materiałów
8. Animacje podstawowe (keyframe, curve follow, shape keys)
9. Animacje na kościach (armature, pozowanie)
10. Fizyka
11. System particle Blendera
12. Skrypty w Pythonie (w ramach wykładu zrobimy też króciutkie wprowadzenie do Pythona)
13. Game engine Blendera
14. Zaawansowane renderowanie filmów (Video Sequence Editor, Compositor Nodes)
15. Zewnętrzne renderery (co najmniej Yafray)
### Literatura (references)
* Mnóstwo informacji z <http://www.blender.org/education-help/>.
* Przede wszystkim [oficjalny manual Blendera, http://wiki.blender.org/index.php/Manual](http://wiki.blender.org/index.php/Manual).