Lua jest językiem skryptowym zaprojektowanym z myślą o używaniu go jako języka
skryptowego. Ma bardzo elastyczną składnię pozwalającą na dostosowanie jej do
własnych potrzeb. Można w niej pisać imperatywnie, obiektowo jak i
funkcjonalnie. Jedną z największych jego zalet jest lekkość, zarowno jeśli
chodzi o zajętość pamięci w trakcie wykonywania, niewielką bibliotekę
potrzebną do użytku jak i bardzo dobrą jak na język skryptowy prędkość
działania. Te cechy sprawiły że Lua stała się bardzo popularna w przemyśle
gier komputerowych. Część wykładu będzie o samym języku, jednakże znaczna
część będzie o technikach jego osadzania i o używaniu go jako języka
skryptowego.
**Program:**
1. podstawy - typy, wyrażenia, struktury kontrolne i funkcje
2. iteratory, generyczne "for", koprocedury, domknięcia
3. struktury danych, metatabele, metametody i środowisko
4. "słabe" tabele, programowanie OO i tworzenie modułow oraz biblioteka standardowa
5. API w C - stos lua, obsługa błędow, wywoływanie kodu C z Lua i Lua z C, techniki pisania funkcji
6. typy użytkownika i zaawansowane tematy wiązania
7. wrappery i programy do generowania odwołań, luabind
**Wymagania:** znajomość języka C, C++ lub innego języka "niskiego" poziomu w
kt orym można osadzać Lua