Kurs programowania gier w silniku Unreal 5 lato 2022/23

Język wykładowy Polski
Opiekun Łukasz Piwowar
Liczba godzin 30 (wyk.) 30 (prac.)
Rodzaj K2 - kurs zaawansowany
ECTS 5
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie

Opis przedmiotu:

W przeciwieństwie do kursu Unity nie będę omawiał silnika okno po oknie i właściwości po właściwości, zamiast tego pokażę jak napisać kilka przykładowych gier, od początku do końca używając silnika Unreal 5. Gry które prawdopodobnie pojawią się na wykładzie: - rozbijanie ściany z beczek (fizyka, podstawy, blue printy) - platformówka z przeszkodami (skrypty c++, animacje, postacie humanoidalne) - lochy (programowanie obiektowe, kolizje, input system) - czołgi (multi player, game framework) - TPS (third person shooter, animacje, AI, GUI) Dodatkowo omówienie systemu technologii oświetlenia globalnego "Lumen" oraz systemu "Nanite" umożliwiającego budowę scen 3D o bardzo dużym poziomie szczegółowości. Kurs nie jest od podstaw, co oznacza, że wymaga wcześniejszej znajomości C++ i podstaw programowania. 10 pracowni typu "hands on" czyli przez 2h po wykładzie realizujemy zadania z listy zadań (brak zadań do domu). Pięć ostatnich pracowni to dwie gry: - jedna z trzech przykładowych do wyboru - jedna dowolna (według waszego pomysłu)

Wykłady

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Łukasz Piwowar
śr 10:00-12:00 (s. 141) 30 17 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.

Pracownie

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Łukasz Piwowar
śr 12:00-14:00 (s. 7) 15 10 0
Łukasz Piwowar
śr 14:00-16:00 (s. 7) 15 7 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.


Konsultacje prowadzących:


Imię i nazwisko Pokój Konsultacje
Łukasz Piwowar 337 środa 12:15-14:00, pokój 337 (proszę o emaila dzień wcześniej)