Kurs programowania gier w silniku Unreal 5 lato 2023/24

Język wykładowy Polski
Opiekun Łukasz Piwowar
Liczba godzin 30 (wyk.) 30 (prac.)
Rodzaj K2 - kurs zaawansowany
ECTS 5
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie

Opis przedmiotu:

W przeciwieństwie do kursu Unity nie będę omawiał silnika okno po oknie i właściwości po właściwości, zamiast tego pokażę jak napisać kilka przykładowych gier, od początku do końca używając silnika Unreal 5. Tematy lub gry które pojawią się na wykładzie: - rozbijanie ściany z beczek (fizyka, podstawy, blue printy) - wizualizacja muzyki - platformówka z przeszkodami (skrypty c++, animacje, postacie humanoidalne) - tetris 3D (UI) - arkanoid 3d lub bomberman 3d lub runner 3d - first person shooter Dodatkowo omówienie systemu technologii oświetlenia globalnego "Lumen" oraz systemu "Nanite" umożliwiającego budowę scen 3D o bardzo dużym poziomie szczegółowości. Kurs nie jest od podstaw, co oznacza, że wymaga wcześniejszej znajomości języka C++ oraz podstaw programowania. 10 obowiązkowych pracowni typu "hands on", czyli przez 2 godziny po wykładzie, realizujemy zadania z listy zadań (w tym czasie brak zadań do domu). Pięć ostatnich pracowni to dwie gry: - jedna z trzech przykładowych do wyboru - jedna dowolna (według waszego pomysłu)

Wykłady

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Łukasz Piwowar
wt 12:00-14:00 (s. 141) 15 5 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.

Pracownie

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Łukasz Piwowar
wt 14:00-16:00 (s. 7) 15 5 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.


Konsultacje prowadzących:


Imię i nazwisko Pokój Konsultacje
Łukasz Piwowar 337 środa 12:15-14:00, pokój 337 (proszę o emaila dzień wcześniej)