Programowanie zwinne to grupa metodyk tworzenia oprogramowania opartych na
iteracjach rozwijanych od końca XX wieku jako swoistej alternatywy dla metodyk
opartych na szczegółowych kontraktach i planach. Metodyki zwinne kładą duży
nacisk na stałą komunikację z klientem, szybkie tworzenie działających fragmentów
całej aplikacji i stosunkowo niewielkie sformalizowanie całego procesu. Metodyki te szybko zdobyły dużą popularność i są często stosowane w kończących się sukcesami projektach programistycznych.
Wykład będzie poświęcony omówieniu zasadom zwinnego programowania. Podczas pracowni studenci będą wykonywali projekt (lub fragment dużego projektu) wypróbowując w praktyce
Znajomość programowania obiektowego
#Organizacja zwinnego programowania
#Specyfikacja oprogramowania
#Wytwarzanie sterowane testami
#Modelowanie oprogramowania
#Wzorce projektowe
#Refaktoryzacja
Alistar Cockburn. Agile Software Development. Gra zespołowa.
Robert C. Martin and Micah Martin. Agile. Programowanie zwinne: zasady, wzorce i praktyki zwinnego wytwarzania oprogramowania w C#
Martin Fowler. Refaktoryzacja
Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, and John Vilissides. Wzorce Projektowe
Ron Jeffries. Programowanie ekstremalne w C#