Podstawy grafiki komputerowej zima 2017/18

Język wykładowy Polski
Opiekun Andrzej Łukaszewski
Liczba godzin 30 (wyk.) 30 (prac.)
Rodzaj Informatyczny inż.
ECTS 6
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Tak

Opis przedmiotu:

Na wykładzie wprowadzone jest teoria i podstawowe metody, które umożliwiają efektywne programowanie grafiki z użyciem kart graficznych. Na pracowni uczymy się praktyki programowania w nowym OpenGL (wersja 3.3 lub nowsza), wykład nie jest jednak kursem biblioteki OpenGL. Przykładowe zagadnienia to: * Przekształcenia w jednorodnym układzie współrzędnych * Reprezentacje rotacji * Modelowanie wirtualnej kamery i obiektów 3D * Widoczność: algorytm z-bufora, śledzenie promieni i inne * Modelowanie i obliczanie oświetlenia * Rasteryzacja i antialiasing * Modele koloru, teksturowanie **Wymagania:** Algebra, Algorytmy i struktury danych, Analiza numeryczna, umiejętność programowania w C/++ **Literatura:** P. Shirley, "Fundamentals of Computer Graphics", A.K.Peters, Natick Massachusetts 2002.

Wykłady

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Andrzej Łukaszewski
pn 12:00-14:00 (s. 140) 300 13 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.

Pracownie

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Andrzej Łukaszewski
pn 14:00-16:00 (s. 110) 15 12 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.


Konsultacje prowadzących:


Imię i nazwisko Pokój Konsultacje
Andrzej Łukaszewski 337 środa 15-16, poniedziałek po 18, proszę wcześniej powiadomić mailem, w innych terminach czy też zdalnie po uzgodnieniu