Podstawy grafiki komputerowej zima 2014/15

Język wykładowy Polski
Opiekun Andrzej Łukaszewski
Liczba godzin 30 (wyk.) 30 (prac.)
Rodzaj Informatyczny inż.
ECTS 6
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Tak

Opis przedmiotu:

Na wykładzie wprowa ****dzone jest teoria i podstawowe metody, kt ore umożliwiają efektywne programowanie grafiki z użyciem kart graficznych i biblioteki OpenGL używanej na pracowni. Wykład nie jest jednak kursem OpenGL. Przykładowe zagadnienia to: * Przekształcenia w jednorodnym układzie wspołrzędnych * Reprezentacje rotacji * Modelowanie wirtualnej kamery i obiektow 3D * Widoczność: algorytm z-bufora, śledzenie promieni i inne * Modelowanie i obliczanie oświetlenia * Rasteryzacja i antialiasing * Modele koloru, teksturowanie **Program:** **Wymagania:** Algebra, Algorytmy i struktury danych, Analiza numeryczna, umiejętność programowania w C/++

Wykłady

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Andrzej Łukaszewski
śr 14:00-16:00 (s. 119) 300 87 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.

Pracownie

Lista
Prowadzący Termin zajęć Limit Zapisani Kolejka
Łukasz Piwowar
wt 12:00-14:00 (s. 7) 15 16 0
Łukasz Piwowar
wt 14:00-16:00 (s. 7) 15 15 0
Andrzej Łukaszewski
cz 12:00-14:00 (s. 7) 15 10 0
Andrzej Łukaszewski
śr 16:00-18:00 (s. 7) 15 12 0
Marek Szykuła
śr 10:00-12:00 (s. 7) 15 17 0
Marek Szykuła
wt 10:00-12:00 (s. 7) 15 10 0

UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.


Konsultacje prowadzących:


Imię i nazwisko Pokój Konsultacje
Łukasz Piwowar 337 poniedziałek 16:15-18:00, pokój 337 (proszę o emaila)
Andrzej Łukaszewski 337 środa 15-16, poniedziałek po 18, proszę wcześniej powiadomić mailem, w innych terminach czy też zdalnie po uzgodnieniu
Marek Szykuła 312 E-mail, Discord lub Teams.