Podstawy inżynierii oprogramowaniaProgramowanie i projektowanie obiektowe
Opis przedmiotu:
Jednym z najważniejszych narzędzi używanych obecnie w inżynierii
oprogramowania jest paradygmat programowania obiektowego. Podstawowym pojęciem
w tym paradygmacie jest obiekt: swego rodzaju czarna skrzynka posiadająca
pewną wewnętrzną strukturę oraz ściśle wyspecyfikowany interfejs za pomocą
ktorego można modyfikować tę strukturę. Dzięki temu projektowanie aplikacji
rozumiane jako odzwierciedlenie pewnego fragmentu rzeczywistości stało się
bardziej naturalne. Nie byłoby jednak programowania obiektowego bez
obiektowych językow programowania, dlatego do podstawowego warsztatu każdego
programisty należy znajomość przynajmnniej jednego z takich językow: C++, Java
czy C#.
Podczas zajęć przedstawiane są zarowno podstawowe zagadnienia programownia
obiektowego, jak rownież prezentowane są techniki implementacji popularnych
struktur danych w wybranych obiektowych językach programowania. Pracownia
przypisana do zajęć daje zarowno możliwośc praktycznego zgłębiania wykładanych
zagadnień w powszechnie stosowanych językach takich jak C# czy Java, jak i
samodzielnego przygotowania analizy i projeku wybranego zagadnienia.
**Program:**
1. Wstęp do programowania obiektowego
2. Język C#: Deklaracja klas, dziedziczenie i konstruktory. Polimorfizm.
3. Java: wątki, klasy abstrakcyjne
4. Ruby: filozofia języka obiekty, metody, bloki. Przykłady klas bibliotecznych , wzorce obiektowe
5. Metodologia analizy i projektowania obiektowego
6. Implementacja modelu, programowanie obiektowe
7. Notacja UML
8. Obiekty rozproszone
9. Obiektowe bazy danych
**Wymagania:** Programowanie (lic lub mgr), znajomość języka C, znajomość
podstawowych struktur danych