Tagi
systemy sieciowe i komputerowe algorytmika i złożoność obliczeniowa metody numeryczne i grafika komputerowa języki programowania i logika przetwarzanie danych Data Science Praca zespołowa Bazy danych Ekonomia Inżynieria oprogramowania Projektowanie i programowanie obiektowe Architektury systemów komputerowych Systemy operacyjne Sieci komputerowe Ochrona własności intelektualnej Rachunek prawdopodobieństwa i statystykaEfekty kształcenia
Podstawy informatyki i programowania Programowanie i projektowanie obiektowe Architektury systemów komputerowych Rachunek prawdopodobieństwa (L) Systemy operacyjne Sieci komputerowe Bazy danych Podstawy inżynierii oprogramowania Inżynieria oprogramowania (L) Rachunek prawdopodobieństwa (I) Społeczno-ekonomiczne aspekty informatyki (I)Projekt: Programowanie Gier Programistycznych lato 2020/21
Język wykładowy | Polski |
---|---|
Opiekun | Jakub Kowalski |
Liczba godzin | 30 (prac.) |
Rodzaj | Projekt |
ECTS | 4 |
Polecany dla I roku | Nie |
Egzamin | Nie |
Opis przedmiotu:
Gry programistyczne są doskonałym narzędziem dydaktycznym na każdym etapie edukacji. Wprowadzając w życie ideę nauki poprzez zabawę, pozwalają na trenowanie umiejętnosci programistycznych w interesującym (zarówno tematycznie jak i wizualnie) środowisku oraz łączą aspekty współpracy i rywalizacji.
Odpowiednio projektując taką grę, możemy nakierować jej uczestników na zapoznanie się z konkretnym zagadnieniem dotyczącym w zasadzie dowolnego aspektu informatyki. Poczynając od podstaw jak wykorzystanie wejścia/wyjścia, pętli, obsługi napisów etc, poprzez wykorzystanie odpowiednich algorytmów i struktur danych, konieczność optymalizacji numerycznej, wykorzystania wzorów geometrycznych, aż do zagadnień typowych dla sztucznej inteligencji.
W ramach tego przedmiotu, kilkuosobowe zespoły będą tworzyły gry programistyczne w oparciu o narzędzia udostępnione przez serwis CodinGame (opcjonalnie także Google DeepMind OpenSpiel, Facebook Polygames, lub inny), nakierowane na konkretne aspekty dydaktyczne.
Poszczególne zespoły nie będą działały w odosobnieniu, lecz na regularnych spotkaniach z pozostałymi uczestnikami przedmiotu będą prezentować postępy prac, dzielić się wątpliwościami i słuchać ich opinii jako „potencjalnych graczy”. Wszyscy uczestnicy przedmiotu będą również nawzajem testować swoje projekty. Na koniec projektu, oprócz przedstawienia gotowej gry, każda z grup przygotuje też krótki raport z historii jej toworzenia, dokumentujący jak zmieniały się koncepcje, zasady oraz ewoluowała wizualizacja.
Planowane jest osadzenie finalnych projektów w serwisie CodinGame (OpenSpiel/Polygames) i udostępnienie szerokiej publiczności, a w przypadku projektów o bardzo dobrej jakości zorganizowanie bazujących na nich oficjalnych zawodów. Dobrej jakości projekty mogą również stanowić bazę do pracy dyplomowej.
W przypadku konieczności przeprowadzanie zajęć zdalnie, wszelkie omówienia projektów i dyskusje będą się odbywały za pomocą narzędzi pozwalających na zbiorowe rozmowy, udostępnianie ekranu etc. (Discord, Google Hangout). Ogólne zasady przedmiotu nie ulegają zmianie.
Projekty
ListaProwadzący | Termin zajęć | Limit | Zapisani | Kolejka |
---|---|---|---|---|
Jakub Kowalski
|
pt 10:00-12:00 (s. ) | 15 | 18 | 10 |
UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.
Konsultacje prowadzących:
Imię i nazwisko | Pokój | Konsultacje |
---|---|---|
Jakub Kowalski | 324 | E-mail (jko@cs.uni.wroc.pl) lub Discord (acatai). |