Badania nad syntezą dźwięku mają kilka podstawowych źródeł motywacji.
Pierwszym są oczywiście różnorakie zastosowania artystyczne w muzyce. Kolejnym
jest przemysł telekomunikacyjny i przesyłanie dźwięku przez internet (ponieważ
parametry syntezy są zwykle mniejsze od pełnej informacji o dźwięku,
przesłanie ich jest szybsze i mniej podatne na błędy). Następnym jest przemysł
rozrywkowy - nowe kodowania dźwięku pozwalające na lepszą jakość nagrań,
lepsza synteza w kartach dźwiękowych itp. Nie należy też oczywiście zapominać
o brzmieniach dzwonków w telefonach komórkowych i alarmach w budzikach.
Na seminarium będziemy poznawać modele syntezy, analizy i resyntezy dźwięku, z
naciskiem na metody ich praktycznej implementacji. Przeznaczymy też czas na na
języki służące do pisania syntezatorów i przetwarzania dźwięku, informacje
potrzebne do syntezowania brzmienia instrumentów i pisania systemów
syntezatorowych oraz zastosowania syntezy dźwięku.
**Wymagania:** Analiza matematyczna Podstawy analizy numerycznej Mile widziana
umiejętność programowania w dowolnym języku wyższego rzędu