Unity Game Development Course (kurs programowania gier w silniku Unity) zima 2021/22
Język wykładowy | Angielski |
---|---|
Opiekun | Łukasz Piwowar |
Liczba godzin | 30 (wyk.) 30 (prac.) |
Rodzaj | K2 - kurs zaawansowany |
ECTS | 5 |
Polecany dla I roku | Nie |
Egzamin | Nie |
Opis przedmiotu:
In year 2021 this lecture will be in English. Program kursu będzie obejmować tworzenie gier w silniku Unity3D. Rozpocznie się kilkoma wykładami dotyczącymi podstaw silnika Unity oraz ogólnego wprowadzenia do branży gier. Kolejne wykłady omówią m.in.: * tworzenie skryptów c#, i łączenie ich z głównym silnikiem (GameObject, Component, MonoBehaviour, zmienne publiczne edytowalne), prefaby, instancjonowanie, Update/FixedUpdate/Start, wyszukiwanie obiektów z kodu * system kontroli wersji GIT (krótki ogólny kurs) * modelowanie, teksturowanie, import assetów * fizyka (soft, rigid body), systemy cząsteczek * animacje, maszyna stanów, animacja menu, animacja ludzi * oświetlenie, bakowanie lightmap, daylight, artifical light * shadery * testowanie (w tym testy automatyczne), TDD (test driven development) * materiały (w tym Physically Based Shading materials) * rodzaje renderingu (forward, deferred) * efekty post process (np. bloom, color grading) * dobre i złe praktyki w budowaniu interfejsów użytkownika (także w VR) * efekty: screen space ambient occlusion i screen space reflections * standard assety Kurs jest od podstaw, co oznacza, że nie wymaga wcześniejszej znajomości C# ani programu do modelowania 3D. Wykład będzie prowadzony w cyklu 2-godzinnym: na pierwszej godzinie omawiany będzie kolejny fragment silnika Unity, a na drugiej zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w praktyce do stworzenia gry. Zaliczenie składa się z punktacji za rozwiązania list zadań (każda lista to gra lub jej fragment do wykonania), oraz prezentacji finalnego projektu (gry zaprojektowanej i napisanej przez studenta). Przykłady projektów które mogą pojawić się na pracowni: * Arkanoid * Asteroids * Tetris * Snake * Własny finalny projekt mini gry Pracownia będzie prowadzona jako "warsztaty - hands on", na których powtórzymy rzeczy z wykładu, ćwicząc je w praktyce. Listy zadań w zależności od złożoności będą do zrealizowania od tygodnia do czterech tygodni (na większości list będzie można wybrać jedną z dwóch gier do realizacji). [Gry z poprzednich lat](https://youtu.be/UsdCor8PfCY)Wykłady
ListaProwadzący | Termin zajęć | Limit | Zapisani | Kolejka |
---|---|---|---|---|
Łukasz Piwowar
|
pn 12:00-14:00 (s. 141) | 30 | 28 | 1 |
UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.
Pracownie
ListaProwadzący | Termin zajęć | Limit | Zapisani | Kolejka |
---|---|---|---|---|
Łukasz Piwowar
zdalna |
wt 14:00-16:00 (s. wirtualna1) | 15 | 13 | 0 |
Łukasz Piwowar
zdalna |
cz 16:00-18:00 (s. wirtualna5) | 15 | 15 | 3 |
UWAGA! Wyższa liczba oznacza wyższy priorytet, po zapisaniu do grupy zostajemy usunięci z kolejek o niższym priorytecie.
Konsultacje prowadzących:
Imię i nazwisko | Pokój | Konsultacje |
---|---|---|
Łukasz Piwowar | 337 | środa 12:15-14:00, pokój 337 (proszę o emaila dzień wcześniej) |