**C++** to obiektowy język programowania z długą i bogatą historią.
Stworzony przez Bjarne Stroustrupa w roku 1983, doczekał się pierwszego standardu ISO/IEC 14882:1998 w 1998 roku, znanego jako C++98.
Następnie kilkukrotnie standard ten był aktualizowany: C++03, C++11 oraz C++14.
Ostatnia, najnowsza wersja standardu ISO/IEC 14882:2017, nazwana **C++17**, opublikowana została w grudniu 2017 roku.
Obecnie trwają prace nad kolejną wersją standardu, na razie roboczo nazywanego C++2a.
Język C++ jest jednym z najpopularniejszych obecnie języków programowania, przeznaczonych do tworzenia programów o charakterze systemowym, inżynierskim oraz do pisania gier komputerowych.
Umożliwia pisanie przenośnych aplikacji zarówno pod Windowsa, Linuxa oraz inne systemy operacyjne.
Język ten oferuje potężne możliwości - pozwala ukrywać skomplikowane rozwiązania pod prostymi interfejsami wysokiego poziomu i jednocześnie tworzyć kod działający na niskim poziomie, gdy wymagane są wysoka wydajność i niskie obciążenie.
Biblioteka standardowa języka C++ jest jego częścią i należy do standardu.
Uzupełnia sam język logicznymi strukturami, czyniąc go łatwiejszym w używaniu.
**STL**, czyli standardowa biblioteka szablonów, jest trzonem biblioteki standardowej.
Powinna być pierwszą rzeczą jakiej trzeba się nauczyć zaraz po opanowaniu języka C++.
Kurs zaawansowanych technik w C++ i STL ma zapoznać studentów z najnowszymi elementami samego języka programowania jak również z całą biblioteką standardową.