Zajęcia będą miały formę warsztatów. Uczestnicy będą proszeni o opracowanie (w
formie krótkiego referatu będącego wprowadzeniem do dyskusji) jednego z
tematów lub “case study” i udział w dyskusji. Przewiduję udział “anioła
biznesu”, założycieli start-upów, szefów małych firm, osób, którym się nie
bardzo udało (sprzedali start-upy), osób, które rozpędziły kulejące małe
firmy.
Tematy do dyskusji:
Co oferować: tanie usługi, unikalne usługi czy produkt.
Cel strategiczny: sprzedać firmę po zbudowaniu marki, czy budować z myślą o
trwałej niezależnej firmie.
Jaki produkt: istniejący niezależnie, czy po zbudowaniu włączony do większego
systemu.
Jak znaleźć niszę?
Jak ocenić wielkość rynku?
Czy myśleć o rynku lokalnym (Polska), czy globalnym?
Jak poszukiwać partnerów i klientów.
Finansowanie: gdzie są pieniądze? (prywatne i publiczne, granty dla start-
upów).
Przykłady udanych startupów (w Polsce i za granicą)?
Na ogół się nie udaje, co wtedy?
Firma rodzinna (koleżeńska), czy zatrudniająca liderów spoza grona znajomych?
Zrobimy to sami, czy kupimy usługę?
Czy zaczynać zaraz po studiach (lub jeszcze w takcie), czy zdobyć wcześniej
doświadczenie w korporacji?
Ile informatyki w produkcie (usłudze)?
Czy korzystać z usług księgowych, prawników, pijarowców? Gdzie ich szukać?
Czy nawiązywać kontakty z sieciami społecznymi start-upowców.