Warsztaty: Jak założyć firmę?

Język wykładowy Polski
Semestr Letni
Status Poddana pod głosowanie
Opiekun Leszek Pacholski
Liczba godzin 30 (sem.)
Rodzaj Inne
ECTS 3
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie
Grupy efektów kształcenia Społeczno-ekonomiczne aspekty informatyki (I)

Opis przedmiotu:

Zajęcia będą miały formę warsztatów. Uczestnicy będą proszeni o opracowanie (w formie krótkiego referatu będącego wprowadzeniem do dyskusji) jednego z tematów lub “case study” i udział w dyskusji. Przewiduję udział “anioła biznesu”, założycieli start-upów, szefów małych firm, osób, którym się nie bardzo udało (sprzedali start-upy), osób, które rozpędziły kulejące małe firmy. Tematy do dyskusji: Co oferować: tanie usługi, unikalne usługi czy produkt. Cel strategiczny: sprzedać firmę po zbudowaniu marki, czy budować z myślą o trwałej niezależnej firmie. Jaki produkt: istniejący niezależnie, czy po zbudowaniu włączony do większego systemu. Jak znaleźć niszę? Jak ocenić wielkość rynku? Czy myśleć o rynku lokalnym (Polska), czy globalnym? Jak poszukiwać partnerów i klientów. Finansowanie: gdzie są pieniądze? (prywatne i publiczne, granty dla start- upów). Przykłady udanych startupów (w Polsce i za granicą)? Na ogół się nie udaje, co wtedy? Firma rodzinna (koleżeńska), czy zatrudniająca liderów spoza grona znajomych? Zrobimy to sami, czy kupimy usługę? Czy zaczynać zaraz po studiach (lub jeszcze w takcie), czy zdobyć wcześniej doświadczenie w korporacji? Ile informatyki w produkcie (usłudze)? Czy korzystać z usług księgowych, prawników, pijarowców? Gdzie ich szukać? Czy nawiązywać kontakty z sieciami społecznymi start-upowców.