Projekt: Sztuczna inteligencja dla regularnych gier planszowych

Język wykładowy Polski
Semestr Zimowy
Status Wycofana z oferty
Opiekun Marek Szykuła
Liczba godzin 30 (prac.)
Rodzaj Projekt
ECTS 4
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie

Opis przedmiotu:

W ramach projektu będziemy rozwijać projekt języka regularnych gier planszowych (RBG). W szczególności będzie to polegało na opracowaniu i implementacji ogólnych algorytmów sztucznej inteligencji potrafiących grać w dowolną opisaną grę w tym języku. Wykorzystywać będziemy różne podejścia takie jak: klasyczne heurystyki, metody specyficzne dla języka, uczenie się. Są też dostępne zadania związane z interfejsem dla gracza oraz projektowaniem gier i generatorów gier stanowiących wyzwanie dla naszych algorytmów. Implementacje będziemy wykorzystywać do celów badawczych, co może zaowocować pracą naukową z dziedziny AI/Game Playing. Projekt będzie realizowany razem z Jakubem Kowalskim. Wymagania: * C++; * i/lub Python, do niektórych zadań. * Mile widziana, ale nie konieczna, wiedza z zakresu sieci neuronowych, reinforcement i deep learning. *Jeśli zaszłaby konieczność prowadzenia zajęć zdalnie to nie ma to wpływu na ten przedmiot. Co najwyżej nie będziemy się spotykać na żywo.*