Seminarium ma dwa podstawowe cele:
Po pierwsze zaprezentować istniejące zawody w dziedzinie Sztucznej Inteligencji (w grach) - zarówno komercyjne jak i akademickie. Interesują nas zasady zawodów, dostepne języki i protokoły, jak wyglądała gra/gry w poprzednich edycjach oraz analiza zwycięskich botów.
Po drugie rozwinąć wiedzę na temat stosowanych algorytmów, ich efektywnej implementacji oraz synergii z innymi podejściami. Zazwyczaj zwycięskie podejścia są konglomeratem różnych algorytmów, heurystyk i zwyczajnej 'ifologii' - chcielibyśmy usystematyzować sobie wiedzę kiedy jakie podejście rokuje na osiągnięcie dobrych rezultatów.
Przeglądowe listy interesujących nas wydarzeń:
- https://2023.ieee-cog.org/competitions/
- https://www.gocoder.one/blog/ai-game-competitions-list
- https://ieee-cog.org/2022/#COMPETITIONS
- https://icga.org/?page_id=3468
- NeurIPS competitions
W programie przewidujemy aktywne wspieranie zawodów AI CodinGame.
Zainteresowani będą mieli okazję włączenia się do badań akademickich, co może stanowić podstawę do pracy magisterskiej lub licencjackiej/inżynierskiej.
Współprowadzącym seminarium będzie dr Marek Szykuła.
Seminarium można zaliczać wielokrotnie.