Seminarium: Kompetytywna Sztuczna Inteligencja

Język wykładowy Polski
Semestr Zimowy
Status W ofercie
Opiekun Jakub Kowalski
Liczba godzin 30 (sem.)
Rodzaj Seminarium
ECTS 3
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie

Opis przedmiotu:

Seminarium ma dwa podstawowe cele: Po pierwsze zaprezentować istniejące zawody w dziedzinie Sztucznej Inteligencji (w grach) - zarówno komercyjne jak i akademickie. Interesują nas zasady zawodów, dostepne języki i protokoły, jak wyglądała gra/gry w poprzednich edycjach oraz analiza zwycięskich botów. Po drugie rozwinąć wiedzę na temat stosowanych algorytmów, ich efektywnej implementacji oraz synergii z innymi podejściami. Zazwyczaj zwycięskie podejścia są konglomeratem różnych algorytmów, heurystyk i zwyczajnej 'ifologii' - chcielibyśmy usystematyzować sobie wiedzę kiedy jakie podejście rokuje na osiągnięcie dobrych rezultatów. Przeglądowe listy interesujących nas wydarzeń: - https://2023.ieee-cog.org/competitions/ - https://www.gocoder.one/blog/ai-game-competitions-list - https://ieee-cog.org/2022/#COMPETITIONS - https://icga.org/?page_id=3468 - NeurIPS competitions W programie przewidujemy aktywne wspieranie zawodów AI CodinGame. Zainteresowani będą mieli okazję włączenia się do badań akademickich, co może stanowić podstawę do pracy magisterskiej lub licencjackiej/inżynierskiej. Współprowadzącym seminarium będzie dr Marek Szykuła. Seminarium można zaliczać wielokrotnie.