Kurs programowania gier w silniku Unreal 5

Język wykładowy Polski
Semestr Letni
Status Poddana pod głosowanie
Opiekun Łukasz Piwowar
Liczba godzin 30 (wyk.) 30 (prac.)
Rodzaj K2 - kurs zaawansowany
ECTS 5
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie

Opis przedmiotu:

W przeciwieństwie do kursu Unity nie będę omawiał silnika okno po oknie i właściwości po właściwości, zamiast tego pokażę jak napisać kilka przykładowych gier, od początku do końca używając silnika Unreal 5. Tematy lub gry które pojawią się na wykładzie: - rozbijanie ściany z beczek (fizyka, podstawy, blue printy) - wizualizacja muzyki - platformówka z przeszkodami (skrypty c++, animacje, postacie humanoidalne) - tetris 3D (UI) - arkanoid 3d lub bomberman 3d lub runner 3d - first person shooter Dodatkowo omówienie systemu technologii oświetlenia globalnego "Lumen" oraz systemu "Nanite" umożliwiającego budowę scen 3D o bardzo dużym poziomie szczegółowości. Kurs nie jest od podstaw, co oznacza, że wymaga wcześniejszej znajomości języka C++ oraz podstaw programowania. 10 obowiązkowych pracowni typu "hands on", czyli przez 2 godziny po wykładzie, realizujemy zadania z listy zadań (w tym czasie brak zadań do domu). Pięć ostatnich pracowni to dwie gry: - jedna z trzech przykładowych do wyboru - jedna dowolna (według waszego pomysłu)