Projekt: Kompetytywna Sztuczna Inteligencja

Język wykładowy Polski
Semestr Letni
Status W ofercie
Opiekun Jakub Kowalski
Liczba godzin 30 (prac.)
Rodzaj Projekt
ECTS 4
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie

Opis przedmiotu:

W ramach projektu, kilkuosobowe grupy będą programowały boty grające w jedne z istniejących zawodów AI. Poszczególne zespoły nie będą działały w odosobnieniu, lecz na regularnych spotkaniach z prowadzącymi oraz pozostałymi uczestnikami przedmiotu będą prezentować postępy prac, dzielić się wątpliwościami i słuchać pomysłów na alternatywne podejścia. Naszym celem jest wprowadzić do kompetytywnej Sztucznej Inteligencji silny element współpracy i wzajemnej nauki jako środka do osiągania lepszych wyników. Na koniec projektu, oprócz przedstawienia swojego bota, każda z grup przygotuje też krótki raport z historii jej tworzenia oraz opisujący mechanizmy zaimplementowane w finalnej wersji. Przeglądowe listy interesujących nas wydarzeń (oczywiście będą nas interesowały aktualne edycje): - https://www.gocoder.one/blog/ai-game-competitions-list - https://ieee-cog.org/2022/#COMPETITIONS - https://icga.org/?page_id=3468 - NeurIPS competitions Bazowym założeniem jest, że powstałe boty zostaną (jesli będzie to możliwe) wysłane na aktualną edycję wybranych zawodów. W programie przewidujemy również aktywne wspieranie organizowanych w trakcie przedmiotu zawodów CodinGame (charakteryzujących się krótkim czasem trwania od momentu ogłoszenia gry). Zainteresowani będą mieli okazję włączenia się do badań akademickich, co może stanowić podstawę do pracy magisterskiej lub licencjackiej/inżynierskiej. Współprowadzącym projekt będzie dr Marek Szykuła.