Seminarium: Game Botting

Język wykładowy Polski
Semestr Zimowy
Status W ofercie
Opiekun Jakub Kowalski
Liczba godzin 30 (sem.)
Rodzaj Seminarium
ECTS 3
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie

Opis przedmiotu:

Celem przedmiotu jest prześledzenie jak tworzy się boty do gier. W planie jest omówienie technik zbierania informacji o grze (dekompilacja, data mining, śledzenie zmian w pamięci), zbierania informacji o aktualnym stanie gry (detekcja obrazu, czytanie pamięci), a także egzekwowania akcji (przejęcie kontrolera, nadpisywanie pamięci). Omówimy także czym charakteryzują się boty dla różnych typów gier, jak twórcy się przed botami bronią i jakie są prawne oraz realnie stosowane kary za używanie botów wbrew EULA. Przykładowe tematy: - obsługa Cheat Engine, trainerów i bibliotek typu Easy Hook - narzędzia do dekompilacji - edycja plików z zapisami gry - tworzenie deck-trackerów (np. Hearthstone, Marvel SNAP) - tworzenie maphacków (np. Diablo) i wallhacków (FPSy) - boty do gier przeglądarkowych (np. Ogame, Travian, FarmVille) - boty od nudnych czynności w MMO (np. Albion Online) - działanie programów typu anti-cheat Współprowadzącym seminarium będzie mgr Radosław Miernik. Seminarium można zaliczać wielokrotnie.