Celem przedmiotu jest prześledzenie jak tworzy się boty do gier.
W planie jest omówienie technik zbierania informacji o grze (dekompilacja, data mining, śledzenie zmian w pamięci), zbierania informacji o aktualnym stanie gry (detekcja obrazu, czytanie pamięci), a także egzekwowania akcji (przejęcie kontrolera, nadpisywanie pamięci).
Omówimy także czym charakteryzują się boty dla różnych typów gier, jak twórcy się przed botami bronią i jakie są prawne oraz realnie stosowane kary za używanie botów wbrew EULA.
Przykładowe tematy:
- obsługa Cheat Engine, trainerów i bibliotek typu Easy Hook
- narzędzia do dekompilacji
- edycja plików z zapisami gry
- tworzenie deck-trackerów (np. Hearthstone, Marvel SNAP)
- tworzenie maphacków (np. Diablo) i wallhacków (FPSy)
- boty do gier przeglądarkowych (np. Ogame, Travian, FarmVille)
- boty od nudnych czynności w MMO (np. Albion Online)
- działanie programów typu anti-cheat
Współprowadzącym seminarium będzie mgr Radosław Miernik.
Seminarium można zaliczać wielokrotnie.