Projekt: Mastering Game Bots

Język wykładowy Polski
Semestr Letni
Status Poddana pod głosowanie
Opiekun Marek Szykuła
Liczba godzin 30 (prac.)
Rodzaj Projekt
ECTS 4
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie

Opis przedmiotu:

Celem projektu jest zbudowanie bota do jednej wybranej gry, który znajdzie się w topce. Projekt polega na implementowaniu i testowaniu bota, przy mojej pomocy. Plan przewiduje przydział po 1--2 osoby na grę. * C++ lub (niechętnie) Rust. * Mile widziane osoby, które chciałyby wejść w NNUE. * Na boku potrzebny będzie solver (np. Proof Number Search). * Doskonałe wyniki z oryginalnymi technikami mogą zaowocować współpracą publikacją. Proponuję głównie gry minmax'owe, gdzie przy wykorzystaniu tajemnych sposobów mamy szansę zyskać pewną przewagę nad botami neuronalnymi. Na CodinGame, a opcjonalnie można też wziąć udział w innych konkursach (np. ComputerOlympiad). Przykłady proponowanych gier: * https://www.codingame.com/multiplayer/bot-programming/breakthrough * https://www.codingame.com/multiplayer/bot-programming/clobber * https://www.codingame.com/multiplayer/bot-programming/impasse * https://www.codingame.com/multiplayer/bot-programming/tic-tac-toe/leaderboard * https://www.codingame.com/multiplayer/bot-programming/connect-4 * https://www.codingame.com/multiplayer/bot-programming/nine-mens-morris * https://www.codingame.com/multiplayer/bot-programming/abalone * https://www.codingame.com/multiplayer/bot-programming/vindinium Uwaga: Osiągnięcie głównego celu wymaga wejścia na poziom mistrzowski. Projekt przeznaczony dla ambitnych studentów. *Zainteresowanym zalecam zgłoszenie się przed zapisaniem na przedmiot, co zwiększy szansę na sukces. Dlatego też daję to na semestr letni.*