Projekt: rozwój Schedulera (Reaktywacja)

Język wykładowy Polski
Semestr Letni
Status Poddana pod głosowanie
Opiekun Paweł Laskoś-Grabowski
Liczba godzin 30 (ćw-prac.)
Rodzaj Projekt
ECTS 4
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie

Opis przedmiotu:

Mało znane fakty: układanie planu zajęć prowadzonych w instytucie nie odbywa się w samym Systemie Zapisów, ale odrębnym od niego Schedulerze. Systemy te przekazują sobie nawzajem różne dane, czego zwieńczeniem jest pojawienie się w SZ planu zajęć na dany semestr, i nie jest to jednorazowy obieg – np. kiedy na początku semestru wprowadzane są korekty do planu, ma to miejsce w Schedulerze, a dopiero po synchronizacji jest widoczne w SZ. Scheduler jest bardzo pożytecznym narzędziem, ale niestety od pewnego czasu nie jest rozwijany; w ramach tego przedmiotu zamierzamy to zmienić (a przy okazji nabrać praktyki uczestnictwa w zespołowym przedsięwzięciu programistycznym). Przedmiot zalicza wymaganie projektu zespołowego. ~~Można uczestniczyć w nim wielokrotnie (skreślenie usunę, jak będzie jasne, że poprowadzę ten przedmiot wielokrotnie).~~ **To jest tylko ogryzek opisu przedmiotu**, a więcej konkretów pojawi się przed korektą głosowania na semestr letni 2024/25. W szczególności w tej chwili nie wiadomo, czy będziemy rozwijać istniejący Scheduler, czy być może zdecydujemy się napisać go od nowa. Przyda się znajomość Scali, w której napisany jest obecny Scheduler, zwłaszcza w tym pierwszym scenariuszu (ale nie ma co się tym bardzo przejmować, _maintainer in spe_ jej nie zna); w drugim językiem implementacji będzie pewnie Python (bo _maintainer in spe_ go zna, a przynajmniej tak sobie wmawia). Poza API interfejsem Schedulera jest strona WWW, więc pojawią się też jakieś typowe aspekty "webówki", choć na pewno w innym (węższym?) zakresie, niż w rozwoju SZ. Na pewno będziemy korzystać z narzędzi (git) i technik (_code review_) programowania zespołowego, a na marginesie wąsko rozumianej implementacji pomyślimy też o jakichś przyjemnych rozwiązaniach dla usprawnienia testowania, integracji i samego _developmentu_.