Projekt: Digital Experience & Internet of Things

Język wykładowy Polski
Semestr Zimowy
Status W ofercie
Opiekun Paweł Rajba
Liczba godzin 30 (prac.)
Rodzaj Projekt
ECTS 4
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie

Opis przedmiotu:

Celem przedmiotu jest utworzenie kompletnego rozwiązania wspierającego pewne dobrze określone oczekiwanie biznesowe. Rozwiązanie powinno być oparte o wybrane technologie związane z Internetem rzeczy oraz o dodatkowe technologie jak EDGE computing, machine learning czy analiza danych i raportowanie. Dokładny zakres wybranych technologii, jak i scenariusz biznesowy będzie zależał od doświadczeń i umiejętności zapisanych studentów. Same zajęcia będą przebiegały zgodnie z następującymi zasadami: - Studenci będą pracować w grupach 3-5 osobowych wg. uzgodnionej metodyki zwinnej (preferowany będzie SCRUM) - W każdej grupie zostaną przypisane odpowiednie role zgodne z wybraną metodyką - Do pracy w grupie będą wykorzystane odpowiednie narzędzia w chmurze (np. Azure DevOps), dające oczekiwaną elastyczność i transparentność - Podział prac w zespole powinien być w miarę równomierny i jedna z ról w zespole będzie za to odpowiedzialna - Niektóre wybrane zajęcia będą miały charakter seminaryjny, na których wybrane osoby przedstawią zagadnienie oraz Proof of Concept (PoC) fragmentu niezbędnego do realizacji całości - W określonym harmonogramie zespół będzie miał za zadanie zaprezentować bieżący postęp prac w postaci działającego fragmentu rozwiązania (demo). Szczegóły będą uzgodnione na pierwszych zajęciach. Wybrane projekt(y) będą mogłyby być zarówno charakter bardziej inżynieryjny prowadzący do jasno określonego lub też bardziej badawczy mający na celu weryfikację kilku wariantów i przedstawienia dobrze umotywowanej rekomendacji. Istnieje potencjalna możliwość zdefiniowania oczekiwania biznesowego związanego z realnymi potrzebami z sektora automotive. W ramach zajęć planowana jest współpraca z firmą NOKIA i potencjalne wykorzystanie platformy NOKIA Impact, chociaż nie będzie to obligatoryjne. **Wymagania:** Ogólne obycie z technologiami wykorzystanych do tworzenia rozwiązań WWW, bardzo pomocna, choć nie jest wymagana, będzie znajomość co najmniej jednej z: Internet of Things, Cloud Computing, EDGE Computing, Machine Learning, Data Analytics, Domain Driven Design, Software Architecture.