Kurs Blendera

Język wykładowy Polski
Semestr Letni
Status W ofercie
Opiekun Małgorzata Biernacka
Liczba godzin 24 (wyk.) 24 (prac.)
Rodzaj Kurs inżynierski
ECTS 5
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie

Opis przedmiotu:

_Zajęcia będzie prowadził Paweł Wojciechowicz - grafik 2D/3D, twórca komiksowy, od 2015 roku założyciel i współwłaściel studia gier CAT-astrophe Games, zajmującego się produkcją gier na konsolę i sprzety mobilne._ #### Program 1. Modelowanie, najważniejsze operacje i modyfikatory. 2. Modelowanie low-poly w/g referencji. 3. Oświetlenie, wektory normalne. 4. Teksturowanie (mapowanie klasyczne, unwrapping, malowanie). 5. Wypalanie tekstur (ambient occlusion, oświetlenia i cieni, oraz innych efektów). 6. Rzeźbienie (sculpt mode) z tabletem. 7. Animowanie w oparciu o system kości. 8. Export modeli z texturami i animacjami do różnych silników graficznych (Unity, Ogre, Unreal, Castle Game Engine, X3DOM). 9. Więcej o animacjach i modelowaniu: * Animowanie mimiki twarzy. * Modelowanie przy pomocy krzywych. * Tworzenie animowanego giętkiego łuku do gry FPS. Animowanie strzału, z wygięciem łuku i lotem strzały. Ustawianie broni względem kamery w grze. 10. Fizyka: * Fizyka ciała sztywnego – nagrywanie destrukcji (jak Half Life 2!:) * Fizyka ciała miękkiego – nagrywanie falowania płaszcza / włosów bohatera 11. Krajobrazy: * Tworzenie krajobrazów, malowanie textur, obsiewanie drzewami, trawami etc. High-poly i low-poly. * Renderowanie krajobrazów do skyboxów i do environment map. 12. Normalmapy: * Normalmapy z textur proceduralnych Blendera. Oraz (krótko) z GIMPa (plugin normalmap). * Normalmapy z high-poly Blendera. Tworzenie postaci z profesjonalnymi normalmapami: low-poly mesh, high-poly sculpt, bake normalmap. * Animowanie normalmap (woda).