_Zajęcia będzie prowadził Paweł Wojciechowicz - grafik 2D/3D, twórca komiksowy, od 2015 roku założyciel i współwłaściel studia gier CAT-astrophe Games, zajmującego się produkcją gier na konsolę i sprzety mobilne._
#### Program
1. Modelowanie, najważniejsze operacje i modyfikatory.
2. Modelowanie low-poly w/g referencji.
3. Oświetlenie, wektory normalne.
4. Teksturowanie (mapowanie klasyczne, unwrapping, malowanie).
5. Wypalanie tekstur (ambient occlusion, oświetlenia i cieni, oraz innych efektów).
6. Rzeźbienie (sculpt mode) z tabletem.
7. Animowanie w oparciu o system kości.
8. Export modeli z texturami i animacjami do różnych silników graficznych (Unity, Ogre, Unreal, Castle Game Engine, X3DOM).
9. Więcej o animacjach i modelowaniu:
* Animowanie mimiki twarzy.
* Modelowanie przy pomocy krzywych.
* Tworzenie animowanego giętkiego łuku do gry FPS. Animowanie strzału, z wygięciem łuku i lotem strzały. Ustawianie broni względem kamery w grze.
10. Fizyka:
* Fizyka ciała sztywnego – nagrywanie destrukcji (jak Half Life 2!:)
* Fizyka ciała miękkiego – nagrywanie falowania płaszcza / włosów bohatera
11. Krajobrazy:
* Tworzenie krajobrazów, malowanie textur, obsiewanie drzewami, trawami etc. High-poly i low-poly.
* Renderowanie krajobrazów do skyboxów i do environment map.
12. Normalmapy:
* Normalmapy z textur proceduralnych Blendera. Oraz (krótko) z GIMPa (plugin normalmap).
* Normalmapy z high-poly Blendera. Tworzenie postaci z profesjonalnymi normalmapami: low-poly mesh, high-poly sculpt, bake normalmap.
* Animowanie normalmap (woda).