Sztuczna inteligencja w grach: projekty zespołowe

Język wykładowy Polski
Semestr Letni
Status W ofercie
Opiekun Jakub Kowalski
Liczba godzin 30 (prac.)
Rodzaj Projekt
ECTS 4
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie

Opis przedmiotu:

Celem przedmiotu jest praktyczne, pogłębione wykorzystanie wiedzy oraz umiejętności nabytych na kursie Sztucznej inteligencji w grach. W szczególności można będzie rozwijać projekt rozpoczęty podczas AI4Games. W ramach tego przedmiotu realizowane będą projekty grupowe, które, jeśli będą odpowiednio dobrej jakości, mogą stanowić podstawę do pracy licencjackiej/inżynierskiej lub magisterskiej. Proponowane tematy (lista niepełna, część projektów znajduje się już w pewnej fazie realizacji): * proceduralny generator map do gry Heroes of Might and Magic III; * generowanie zasad gier szachopodobnych; * stworzenie gracza GGP (Stanford's GGP, General Video Game Playing, Simplified Boardgames); * bot grający w grę [Dota 2](https://developer.valvesoftware.com/wiki/Dota_Bot_Scripting); * bot grający w grę [StarCraft II](https://us.battle.net/forums/en/sc2/topic/20751934997); * machine learning w karciankach online (np. Hearthstone, TES:Legends) * implementacja agenta na zawody organizowane w ramach konferencji naukowych poświęconych AI, np. GECCO, [CIG](http://cig16.image.ece.ntua.gr/competitions/); * wykorzystanie technik proceduralnego generowania zawartości do tworzenia contentu gier (np. generowanie map świata w Cywilizacji VI); * inne tematy zaproponowane jako projekty w ramach AI4Games. Lista projektów jest otwarta.