Celem przedmiotu jest praktyczne, pogłębione wykorzystanie wiedzy oraz
umiejętności nabytych na kursie Sztucznej inteligencji w grach. W
szczególności można będzie rozwijać projekt rozpoczęty podczas AI4Games.
W ramach tego przedmiotu realizowane będą projekty grupowe, które, jeśli będą
odpowiednio dobrej jakości, mogą stanowić podstawę do pracy
licencjackiej/inżynierskiej lub magisterskiej.
Proponowane tematy (lista niepełna, część projektów znajduje się już w pewnej
fazie realizacji):
* proceduralny generator map do gry Heroes of Might and Magic III;
* generowanie zasad gier szachopodobnych;
* stworzenie gracza GGP (Stanford's GGP, General Video Game Playing, Simplified Boardgames);
* bot grający w grę [Dota 2](https://developer.valvesoftware.com/wiki/Dota_Bot_Scripting);
* bot grający w grę [StarCraft II](https://us.battle.net/forums/en/sc2/topic/20751934997);
* machine learning w karciankach online (np. Hearthstone, TES:Legends)
* implementacja agenta na zawody organizowane w ramach konferencji naukowych poświęconych AI, np. GECCO, [CIG](http://cig16.image.ece.ntua.gr/competitions/);
* wykorzystanie technik proceduralnego generowania zawartości do tworzenia contentu gier (np. generowanie map świata w Cywilizacji VI);
* inne tematy zaproponowane jako projekty w ramach AI4Games.
Lista projektów jest otwarta.