Program kursu będzie obejmować tworzenie gier w silniku Unity3D.
Rozpocznie się kilkoma wykładami dotyczącymi podstaw silnika Unity oraz ogólnego wprowadzenia do branży gier.
Tematyką kolejnych wykładów będzie m.in.:
* tworzenie skryptów c#, i łączenie ich z głównym silnikiem (GameObject, Component, MonoBehaviour, zmienne publiczne edytowalne),
prefaby, instancjonowanie, Update/FixedUpdate/Start, wyszukiwanie obiektów z kodu
* modelowanie, teksturowanie, import assetów
* fizyka (soft, rigid body), systemy cząsteczek
* animacje, maszyna stanów, animacja menu, animacja ludzi
* oświetlenie, bakowanie lightmap, daylight, artificial light
* shadery
* testowanie (w tym testy automatyczne), TDD (test driven development)
* materiały (w tym Physically Based Shading materials)
* rodzaje renderingu (forward, deferred)
* efekty post process (np. bloom, color grading)
* efekty: screen space ambient occlusion i screen space reflections
* standard assety
Kurs jest od podstaw, co oznacza, że nie wymaga wcześniejszej znajomości C# ani programu do modelowania 3D.
Wykład będzie prowadzony w cyklu 2-godzinnym: na pierwszej godzinie omawiany będzie kolejny fragment silnika Unity, a na drugiej zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w praktyce do stworzenia gry.
Zaliczenie składa się z punktacji za rozwiązania list zadań (każda lista to gra lub jej fragment do wykonania), oraz prezentacji finalnego projektu (gry zaprojektowanej i napisanej przez studenta).
Przykłady projektów które mogą pojawić się na pracowni:
* Arkanoid
* Asteroids
* Tetris
* Snake
* Własny finalny projekt mini gry
Listy zadań w zależności od złożoności będą do zrealizowania od tygodnia do czterech tygodni (na większości list będzie można wybrać jedną z dwóch gier do realizacji).
[Gry z poprzednich lat](https://youtu.be/UsdCor8PfCY)