Kurs programowania gier w silniku Unity

Język wykładowy Polski
Semestr Zimowy
Status Poddana pod głosowanie
Opiekun Łukasz Piwowar
Liczba godzin 30 (wyk.) 30 (prac.)
Rodzaj K2 - kurs zaawansowany
ECTS 5
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie

Opis przedmiotu:

Program kursu będzie obejmować tworzenie gier w silniku Unity3D. Rozpocznie się kilkoma wykładami dotyczącymi podstaw silnika Unity oraz ogólnego wprowadzenia do branży gier. Tematyką kolejnych wykładów będzie m.in.: * tworzenie skryptów c#, i łączenie ich z głównym silnikiem (GameObject, Component, MonoBehaviour, zmienne publiczne edytowalne), prefaby, instancjonowanie, Update/FixedUpdate/Start, wyszukiwanie obiektów z kodu * modelowanie, teksturowanie, import assetów * fizyka (soft, rigid body), systemy cząsteczek * animacje, maszyna stanów, animacja menu, animacja ludzi * oświetlenie, bakowanie lightmap, daylight, artificial light * shadery * testowanie (w tym testy automatyczne), TDD (test driven development) * materiały (w tym Physically Based Shading materials) * rodzaje renderingu (forward, deferred) * efekty post process (np. bloom, color grading) * efekty: screen space ambient occlusion i screen space reflections * standard assety Kurs jest od podstaw, co oznacza, że nie wymaga wcześniejszej znajomości C# ani programu do modelowania 3D. Wykład będzie prowadzony w cyklu 2-godzinnym: na pierwszej godzinie omawiany będzie kolejny fragment silnika Unity, a na drugiej zdobyta wiedza będzie wykorzystywana w praktyce do stworzenia gry. Zaliczenie składa się z punktacji za rozwiązania list zadań (każda lista to gra lub jej fragment do wykonania), oraz prezentacji finalnego projektu (gry zaprojektowanej i napisanej przez studenta). Przykłady projektów które mogą pojawić się na pracowni: * Arkanoid * Asteroids * Tetris * Snake * Własny finalny projekt mini gry Listy zadań w zależności od złożoności będą do zrealizowania od tygodnia do czterech tygodni (na większości list będzie można wybrać jedną z dwóch gier do realizacji). [Gry z poprzednich lat](https://youtu.be/UsdCor8PfCY)