Projekt: Ray Tracing

Język wykładowy Polski
Semestr Letni
Status W ofercie
Opiekun Andrzej Łukaszewski
Liczba godzin 10 (wyk.) 30 (prac.)
Rodzaj Projekt
ECTS 4
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie
Tagi NG (metody numeryczne i grafika komputerowa)
Grupy efektów kształcenia Programowanie i projektowanie obiektowe

Opis przedmiotu:

Celem projektu jest nabycie umiejętności implementacji efektywnych struktur przyspieszających ray tracing. W ramach przedmiotu po omówieniu metod przyspieszania przedstawię podstawy fizyczne transportu światła, które pozwolą na wyprowadzenie poprawnego algorytmu obliczającego oświetlenie (path tracer). W ramach projektu każdy napisze od podstaw własny ray tracer (dokładniej path tracer). **Program:** * Metoda śledzenia promieni i algorytmy przyspieszające * Przegląd struktur przyspieszających i heurystyki dla ich konstrukcji * Podstawy fizyczne transportu światła * Metody Monte Carlo i path tracing **Wymagania:** wiedza z podstaw grafiki komputerowej, podstawy rachunku prawdopodobieństwa i analizy matematycznej, umiejętność biegłego programowania w C/C++