Projekt: Programowanie multimediów, interaktywna grafika 3D

Język wykładowy Polski
Semestr Zimowy
Status W ofercie
Opiekun Krzysztof Tabisz
Liczba godzin
Rodzaj Projekt
ECTS 4
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie

Opis przedmiotu:

### Wymagania (prerequisites) * programowanie w C++, * środowisko graficzne DirectX i OpenGL, * umiejętność pracy w zespole z artystami grafikami. * ### Opis (description) Zajęcia prowadzone wspólnie z dr. Markiem Grzybem Pracownia Projektowania Multimedialnego, Katedra Sztuki Mediów, Wydział Grafiki, ASP Wrocław http://www.asp.wroc.pl/?module=StaticContent&controller;=Main&id;=609__seoName=Grzyb+Marek Przedmiotem zajęć w pracowni będzie praca w zespołach utworzonych ze studentów Wydziału Matematyki i Informatyki UWr oraz Katedry Sztuki Mediów WG ASP. Projekt graficzny opracowany przy pomocy oprogramowania 3DS Max przez studentów ASP, zostanie przeniesiony do środowiska Ogre 3D umożliwiającego studentom WMiI UWr zastosowanie technik interaktywnych stosowanych w grach komputerowych. Sukcesem tych zajęć będzie wykształcenie umiejętności komunikowania się i realizacji wspólnych zadań plastyków i informatyków. ### Program (program) 1. Poznanie środowiska programistycznego Ogre 3D. 2. Tworzenie aplikacji: 1) scena, jednostka, 2) kamera, światła i cienie, 3) teren, niebo i mgła, 4) Frame Listener i niebuforowane wejście, 5) system GUI (CEGUI). 3. Animacja. 4. Wykrywanie kolizji z terenem. 5. Moduł do obsługi fizyki. 6. Dodanie dźwięku. ### Literatura (references) * Portal OGRE (Object-Oriented Graphics Rendering Engine) http://www.ogre3d.org/ * Wikibooks: http://pl.wikibooks.org/wiki/OGRE