### Wymagania (prerequisites)
* programowanie w C++,
* środowisko graficzne DirectX i OpenGL,
* umiejętność pracy w zespole z artystami grafikami.
*
### Opis (description)
Zajęcia prowadzone wspólnie z dr. Markiem Grzybem Pracownia Projektowania
Multimedialnego, Katedra Sztuki Mediów, Wydział Grafiki, ASP Wrocław
http://www.asp.wroc.pl/?module=StaticContent&controller;=Main&id;=609__seoName=Grzyb+Marek
Przedmiotem zajęć w pracowni będzie praca w zespołach utworzonych ze studentów
Wydziału Matematyki i Informatyki UWr oraz Katedry Sztuki Mediów WG ASP.
Projekt graficzny opracowany przy pomocy oprogramowania 3DS Max przez
studentów ASP, zostanie przeniesiony do środowiska Ogre 3D umożliwiającego
studentom WMiI UWr zastosowanie technik interaktywnych stosowanych w grach
komputerowych. Sukcesem tych zajęć będzie wykształcenie umiejętności
komunikowania się i realizacji wspólnych zadań plastyków i informatyków.
### Program (program)
1. Poznanie środowiska programistycznego Ogre 3D.
2. Tworzenie aplikacji: 1) scena, jednostka, 2) kamera, światła i cienie, 3) teren, niebo i mgła, 4) Frame Listener i niebuforowane wejście, 5) system GUI (CEGUI).
3. Animacja.
4. Wykrywanie kolizji z terenem.
5. Moduł do obsługi fizyki.
6. Dodanie dźwięku.
### Literatura (references)
* Portal OGRE (Object-Oriented Graphics Rendering Engine) http://www.ogre3d.org/
* Wikibooks: http://pl.wikibooks.org/wiki/OGRE