### Wymagania (prerequisites)
* Kurs WWW
### Opis (description)
Każdy tworca serwisu internetowego marzy, żeby jego serwis znalazł się "na
pierwszej stronie Google", najlepiej w ciągu tygodnia od publikacji. Czy
zawsze to jest możliwe i dlaczego nie? Od czego to zależy? Jak to zrobić i ile
to kosztuje? No i na końcu, jeśli się uda, jak na tym zarobić? Na tym
seminarium zastanowimy się nad odpowiedziami na te i inne pytania z tematyki
tzw. pozycjonowania stron internetowych. Pod koniec zajęć (ostatnie 3-4
tygodnie) planowany jest też taki mały "konkurs pozycjonowania". Zasady
zostaną ustalone w trakcie zajęć.
### Program (program)
1. Budowanie strony, SEO
2. White hat SEO i black hat SEO
3. Statystyki i ich interpretacja
4. Marketing w sieci
5. Precle
6. Mierzenie pozycji serwisu w wyszukiwarkach
7. Systemy wymiany linkow
8. Kampanie (np. Google) a wyniki pozycjonowania
9. Znaczenie sieci społecznościowych
10. Narzędzia do pozycjonowania
11. Pozycjonować samemu, czy wynająć firmę?
12. Jak na tym zarabiać?
### Literatura (references)
* J. I. Jerkovic, Wojownik SEO. Sztuka osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarkach, Helion, 2010
* P. Kobis, Marketing z Google. Jak wejść na pierwszą pozycję. Techniki pozycjonowania a spam, PWN, 2008
* R. Lieb, Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Cała prawda, Helion, 2010
* P. Modrzewski, Google AdWords w praktyce. Skuteczna reklama w Internecie, PWN, 2008
* J. Pogorzelski, Pozycjonowanie produktu, PWN, 2008
* S. Thurow, Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, Helion, 2008