Seminarium: Pozycjonowanie stron internetowych

Język wykładowy Polski
Semestr Zimowy
Status W ofercie
Opiekun Paweł Rajba
Liczba godzin
Rodzaj Seminarium
ECTS 3
Polecany dla I roku Nie
Egzamin Nie

Opis przedmiotu:

### Wymagania (prerequisites) * Kurs WWW ### Opis (description) Każdy tworca serwisu internetowego marzy, żeby jego serwis znalazł się "na pierwszej stronie Google", najlepiej w ciągu tygodnia od publikacji. Czy zawsze to jest możliwe i dlaczego nie? Od czego to zależy? Jak to zrobić i ile to kosztuje? No i na końcu, jeśli się uda, jak na tym zarobić? Na tym seminarium zastanowimy się nad odpowiedziami na te i inne pytania z tematyki tzw. pozycjonowania stron internetowych. Pod koniec zajęć (ostatnie 3-4 tygodnie) planowany jest też taki mały "konkurs pozycjonowania". Zasady zostaną ustalone w trakcie zajęć. ### Program (program) 1. Budowanie strony, SEO 2. White hat SEO i black hat SEO 3. Statystyki i ich interpretacja 4. Marketing w sieci 5. Precle 6. Mierzenie pozycji serwisu w wyszukiwarkach 7. Systemy wymiany linkow 8. Kampanie (np. Google) a wyniki pozycjonowania 9. Znaczenie sieci społecznościowych 10. Narzędzia do pozycjonowania 11. Pozycjonować samemu, czy wynająć firmę? 12. Jak na tym zarabiać? ### Literatura (references) * J. I. Jerkovic, Wojownik SEO. Sztuka osiągania najwyższych pozycji w wyszukiwarkach, Helion, 2010 * P. Kobis, Marketing z Google. Jak wejść na pierwszą pozycję. Techniki pozycjonowania a spam, PWN, 2008 * R. Lieb, Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych. Cała prawda, Helion, 2010 * P. Modrzewski, Google AdWords w praktyce. Skuteczna reklama w Internecie, PWN, 2008 * J. Pogorzelski, Pozycjonowanie produktu, PWN, 2008 * S. Thurow, Pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych, Helion, 2008